2020-11-26 901 visningar
Luleå kommun ingår avtal med SOS Alarm som ny leverantör av trygghetslarm från och med 1 december.
– Vi behöver en leverantör som vi känner oss trygg med och som har goda referenser gällande informationssäkerhet, nu har vi hittat en sådan, säger Ida Johansson, avdelningschef på socialförvaltningen.
I första skedet kommer en tidplan att tas fram för övergången till det nya systemet. För personer som idag har trygghetslarm innebär det bland annat utbyte av trygghetstelefoner och tillbehör. Alla användare kommer att få information och kontaktas av kommunens personal i god tid innan bytet sker.
Om SOS Alarms tjänst
Trygghetslarm via SOS Alarms tjänst innehåller hela den digitala larmkedjan. I samarbete med underleverantörer levereras hård- och mjukvara, kommunikation, kundportal, larmmottagning samt utalarmering av resurser i ett paket.
– Vi ser fram emot att samarbeta med Luleå kommun och leverera trygga och effektiva larmlösningar som brukare och anhöriga kan lita på. Nu jobbar vi tillsammans med Luleå kommun för en smidig implementering och lösning som passar kommunens förutsättningar, säger Andreas Norrby, produktägare på SOS Alarm.
Källa:
Prenumerera på vårt månatliga nyhetsbrev!
(det är helt kostnadsfritt och du kan när som helst säga upp prenumerationen)
Tipsa oss om nyheter, pressmeddelanden och nya produkter! Mejla redaktionen på
Svar på vanliga frågor kan du hitta under rubrikerna Frågor och svar och Teknikfrågor. Saknar du något? Mejla oss på