2014-08-27 1802 visningar
Ett åskoväder slog ut den fasta telefonen och med den trygghetslarmet för ett äldre par. Att få den lagad tog tre veckor.
Tidigare hade Telia en prioriteringslista som gav kunder med trygghetslarm förtur, men den togs bort redan för fyra år sedan.
Telia menar att man var tvungen att ta bort prioriteringslistan för att den skulle innebära att man måste köpa in mer service för mångmiljonbelopp av företaget Skanova, som driver och förvaltar det fasta telenätet.
Skanova ägs till hundra procent av Telia Sonera.
Källa:
Östersundsposten
Wikipedia
Prenumerera på vårt månatliga nyhetsbrev!
(det är helt kostnadsfritt och du kan när som helst säga upp prenumerationen)
Tipsa oss om nyheter, pressmeddelanden och nya produkter! Mejla redaktionen på
Svar på vanliga frågor kan du hitta under rubrikerna Frågor och svar och Teknikfrågor. Saknar du något? Mejla oss på