2018-04-26 716 visningar
Var tredje svensk över femtio år skräms av smarta hem. De nya tekniska lösningarna för att spara tid, pengar och miljö är här för att stanna men det gäller att hitta rätt utvecklingstakt och bygga tillit mot kunderna. Det här framgår av en rapport som beställts av Jämtkraft.
– Det gäller att driva utvecklingen med eftertanke och skynda långsamt, säger Lars Skoglund, partneransvarig vid Jämtkraft. Som leverantör av smarta lösningar måste du vara kompetent och kunnig nog att imponera på tekniknördarna samtidigt som man är jordnära nog att inte skrämma bort de ”vanliga” kunderna som mest vill ha enkelhet och bekvämlighet.
Den stora majoriteten är ännu ganska obekväm med den nya tekniken och upplever smarta lösningar som något otäckt eller jobbigt. Samtidigt som det finns en mindre grupp som är mycket intresserade och insatta. Det gäller att tänka till när man lanserar nya lösningar inför framtiden för att kunna möta kundernas olika behov.
Källa:
Prenumerera på vårt månatliga nyhetsbrev!
(det är helt kostnadsfritt och du kan när som helst säga upp prenumerationen)
Tipsa oss om nyheter, pressmeddelanden och nya produkter! Mejla redaktionen på
Svar på vanliga frågor kan du hitta under rubrikerna Frågor och svar och Teknikfrågor. Saknar du något? Mejla oss på