Miljoner satsas på ny app för vården

2017-07-18   224 visningar

Stockholms läns landsting lägger miljoner på att utveckla en ny app för vården. Via appen ska patienter kunna boka tider, få påminnelser och se provsvar, med mera.

Fyra miljoner investeras i funktioner för bokning av läkarbesök, påminnelser, provsvar och möjlighet att se journalanteckningar. Ytterligare två miljoner läggs på en funktion för att skicka bilder till vårdpersonalen.

– "Vårdens e-tjänster ska ge invånarna ökad frihet, och kunna erbjuda en modern och krångelfri kontakt med vården. Över en miljon stockholmare har redan loggat in på 1177.se, och våra patienter förväntar sig en bra digital service. Istället för att logga in i en webbläsare ska vi samla alla personliga e-tjänster i en 1177-app. Det handlar exempelvis om tidsbokning men också kommunikation med sin vårdcentral eller klinik, samt en ny digital vårdnavigator för att få stöd i att hitta rätt bland olika vårdgivare, kunna se kötider och känna sig trygg med vart man ska åka för att söka vård beroende på tid, plats och vårdbehov", säger Daniel Forslund, innovationslandstingsråd i Stockholms län till Telekom idag.

Källa:
Telekom idag

Dela artikeln:

Senaste artiklarna